lördag 8 december 2012

Gårdagens Stockholmsbesök

Fredrik och jag tar en tur in till Stockholm.
Vi undersöker Stenbecksgranen på Skeppsbron och beundrar husets vackra fasad också. Båda är så vackra när det blir mörkt.

Vi går upp mot Stortorget för att kolla in julmarknaden (i år igen... Fredrik tröttnar inte)
Blir ruinerad på 25 kr för en ynklig mugg glögg. Men det värmer i kylan.

Vid ett av stånden säljs mistel.
Fredrik buffar bort mig dit och säger åt mig att blunda. Eftersom jag anar att det är en puss som vankas så står jag där... Blundades och plutar med munnen. Inte ett skit händer.
Jag muttrar nått om att det känns lite fånigt att stå här å pluta (fortfarande blundar jag). Folk skrattar lite smått runt omkring mig.
Fredrik kommenderar: -" Var tyst och blunda. Du måste backa lite"
SMACK! En stor puss landar mitt på munnen. ♥
Sen ger vi varandra en stor lång varm kram.
En äldre norsk kvinna undrar om det kanske delas ut såna där till fler...
Fredrik flinar brett och blinkar, vänder sig om och går. Tji fick hon! En så länge är han bara mammas mistelpojke

Inga kommentarer: