torsdag 31 december 2015

*sniffar i luften*

Sticker upp näsan i luften
*sniff, sniff*
Jag tycker det luktar nått....
Det luktar nytt år! :-P

I flera nyårsaftnar i rad har jag bett om att det nya året skulle kunna bli mindre tungt än det som just passerat.
Jag kan inget annat göra i år heller!

Krig, flyktingar, ekonomiska kriser, unga människor som mördar men även mördas, terrorattacker, upp och nervända väderförhållanden, jordbävningar, länder som försöker ta över andra länder och så himla mycket mer.
På det privata planet?
Jo då...
Bestämmer att jag och Per separerar efter att levt ihop i 23 år, tjafs med Fredriks skola goes on, jag får testa på ett jobb som är skitkul! , men jag kan inte fixa kommunikationerna, jag förlorar min fas3-plats för att Atbetsförmedlingen drar tillbaks dom, Per flyttar under semestern, kaos i lägenheten, oro för ekonomin ger mig magkatarr varje månad räkningarna ska betalas, söker jobb, Försäkringskassan tappar bort min ansökan om bostadsbidrag :-o och så avrundar vi året med att min lilla moster somnar in stilla. Jag skulle aldrig tänkt tanken att "ska det gå ett helt år utan dödsfall?"

Men Fredriks nya skola funkar suveränt så här långt!!! :-D
Å så vann vi ju faktiskt Eurovisionsschlagerfestivalen! ;-)

Dessutom fyllde jag jämt det här året, 50 hela år...
Det kom käre vännen Sa ihåg. Hon lyckades dessutom tokchocka mig med en riktig överaskningsfest. Jag kommer att leva på den länge... Å tack alla ni som ställde upp för henne (och mig med). Ni vet vilka ni är! ♥♥♥

Så kom an du 2016!
Jag är redo!

Ett gott slut till er alla. Jag hoppas innerligt att ert 2016 blir bra ♥

© Fredrik Jardemyr

Inga kommentarer: