tisdag 15 mars 2016

Tisdag

Att vakna med två täcken på sig och med en nästipp som är iskall.
Sovit med balkongdörren öppen under natten.
Men övriga kroppen är varm och sömndrucken.
Väckarklockan?
En större hackspett som leta mat och ett gäng griniga och tjattriga skator. ;-)

Att bestämma dejt med brorsan till kvällen. ♥
På vägen ner till parkeringen blir jag fullkomligt dränkt av diverse fågelsång. Ljuv musik i mina ören. Jag längtar efter våren nu.

Att känna mig jättevuxen som dricker en islatte medans jag väntar på att brorsan ska möta upp efter sitt jobb. Han bara garvar rått och tycker att det där är ingen vuxendricka utan bara blask! Senare bjuder han på en espresso! :-o Oookej... Lite skillnad på dricka, ja. ;-)
Tilläggas ska att jag är ingen kaffedrickare överhuvudtaget.

Att sonen ringer och pratar bort en lång stund om kakförsäljning inför en resa dom ska göra senare i högstadiet. Efter ett tag, en nattiskram och att vi ses i morgon. Då är det dags för mig att ta över ett tag igen. ♥♥

Det är en bra tisdag med små guldkorn att bära med sig.

Inga kommentarer: