lördag 2 juli 2016

En trädgård

Idag hade jag tänkt att ta en blomdag i trädgården. Plocka lite bland deras blommor, rensa lite i jordgubbslandet och svara på rabarberns vilda flörtande med mig. ;-)
Men det tyckte inte vädergudarna! Till och från har det regnat här vid huset jag vaktar. Fast vattnet är välkommet det med för växternas skull. Å jag hinner rensa så småningom.

Ibland drar det i min gröna tarm. Saknaden av att få ta hand om en täppa, känna dofter, köra ned handen i jorden och se allt det vackra växa.

Morfar trädgårdsmästare, mamma florist och pappa med extremt gröna fingrar....
Kanske ligger min längtan i generna

Vi får se hur morgondagen blir. Altanen, trädgården, rabarberkärlek, badstranden eller hem till mitt eget för att fixa viktiga saker.
Det ända jag är säker på är att det kommer en morgondag ♡

Inga kommentarer: