fredag 26 januari 2018

Godmorgon fredag!

Börjar morgonen med en promenad ner till bussen. Tar allt mellan 7 och 10 minuter beroende på hur trött och värkig jag är.
Idag är det nästan en klar gryningshimmel som möter mig. -0,5°C, skönt att svänga ut armarna i nerförsbacken till fåglarnas pigga sång.

Livet är lite annorlunda nu...
För nästan två veckor sedan var jag i en bilkrock. KRASCH, PANG, BOM, skrot!!! Ingen bil kvar. Att då ta sig till jobbet i Järna och fixa med sonen i Hölö gör saker betydligt knöligare eftersom det är si och så med kommunikationerna.

Det är som det är 
och 
det blir som det blir
(Var jag nu hört det någonstans...)

I vilket fall som helst ska det bli skönt med helg. Det är första veckan jag jobbar efter krocken. Kroppen vill vila lite . Inga planer mer än att ta mig ner till biblioteket och betala räkningar. Jo då, datorn har också ballat ur för länge sedan... ;-)

Hoppas du får en bra och fin helg. Berätta gärna vad du ska göra. 

1 kommentar:

Katrin.z sa...

Oj,oj då villet ellände. Men Laila du lever😚❤ tänker ofta på dig o Fredrik,lillskiten som är så stor fattar ihte att åren rullat på så fort
Många varma goa Kramar till dig o F😆