lördag 23 juni 2018

Midsommarafton

Låg kvar länge i sängen bara för att jag kunde. Tänkte tillbaka på telefonsamtalet kvällen innan. 2 timmars prat och skratt med bästa vännen So. Log inombords och vart varm i hjärtat.

Slogs med stoppet i avloppet i badrummet.... Fick rent toalettgolv, toalett och handfat samtidigt.

Lagade mat, diskade,  små fixade i vardagsrummet.

Två ungdomar (son och flickvän) fulla av kärlek till varandra kom och åt upp maten, mös i soffan tillsammans med mig och småglutta på fotbollsVM. Senare drog dom sig tillbaka till sonens pappa.

Tände ljusen på vardagsrumsbordet, spelade musik som min själ vart glad av, målade naglarna.

La mig till sängs fast jag egentligen inte ville. Rastlös i kroppen och mycket värk. Ville göra något fast midsommarafton blivit till midsommardag... Jag ville så gärna ta tillvara på den kortaste natten, göra nåt galet, men... Nej det blev inget. Är så feg på att göra själv.

Nu är det en ny dag.
Tvättmaskinen står och jobbar i badrummet.
Disken står i köket och väntar på att bli ren efter middagssällskapet igår.
Golvbrunnen i badrummet är redo för att ta emot en dusch av mig.
Cykeln vill ut på cykeltur efter att ha varit på service (och stått i källaren i ca 3 år).
Sveriges fotbollslandslag behöver min hjälp att vinna sin andra VMmatch ikväll.

Ha en fortsatt fin midsommarhelg där ute

Inga kommentarer: