torsdag 25 september 2008

Mat på köksbordet

I många familjer är det självklart att man äter mat vid köksbordet.
I dom flesta fall är det så här med.
Men idag gick det inte! Tvärkört skulle man lugnt kunna säga också.
Middagen åt Fredrik och jag vid vardagsrumsbordet. Men ingen TV var på. Vi hade så mycket annat viktigt att avhandla idag.

Köksbordet är nämligen en koja idag!
På en sida står stolarna på golvet och är bänkar.
På den andra sidan hänger stolarna upp och ner och är fönster. Ett påslakan är gardin där.
Den ena kort ändan av bordet står mot ett fönster och element.
Den andra är det en filt framför, för det är dörr. Det hålls fast av den ena hängande stolen och stor låda.
Inuti kojan ligger två badmadrasser utlagda. Två små kuddar och en filt. Å ett helt gäng med gosdjur! Dom håller han just nu att läsa godnatt sagor för. :-)

Undrar om det är han eller gosdjuren som kommer att somna först...? ♥

6 kommentarer:

Jenny sa...

Underbart med kojbygge perioderna även om man tillslut kan känna sig tokig på att snubbla på filtar, kuddar och gossedjur.

Härligt.

Gisan sa...

Åh så mysigt. Jag kommer ihåg att jag var mycket för att bygga kojor. Kramar...

Anonym sa...

tror att jag kommer Fredrik så kan vi ligga och berätta eller läsa sagor i kojan.Sedan så har vi en klocka som vi kan plinga i när vi vill ha fika el mat av mamma.
Va mysigt.

Puh Foto o annat sa...

men vad mysigt det lät :)

Flisa73 sa...

Tack för komt. i min blogg. Det låter mysigt med kojan, sov han där eller? Mina pojkar gillar att bygga, men det är sällan de vågar att sova i kojan.Stämpeln med pinuppan köpte jag på mässan i Göteborg och jag gillar den väldigt mycket.
/Anna

Karabara sa...

Låter underbart!

Kram Karin