måndag 12 april 2010

Om man tittar ut...

... så är det väldans grått där ute just nu.
Å riktigt urrburrigt dessutom upptäckte Fredrik och jag när vi tog oss till skolan. Hualigen!
Då är det underbart att titta igenom bilderna Per tog igår på vårturen vid Näset. Jag kan t.o.m. känna solen fortfarande värma på mina fräknar! :-)

Så fort vi klev ur bilen vid parkeringen fick jag syn på dom! Ett av mina älskade vårtecken...
Vilken livskraft egentligen när man börjar tänka. Under grenar, torra löv och visset gräs så växer dom. Stångar sig fram mot solljuset och vips så finns dom bara där. Sträcker på sig och visar upp sin fina blå kjol. Vilka perfekta små underverk. ♥


Tullgarnsnäs. Alldeles intill Tullgarns slott. Väl värt ett besök.


Solvarma, mjuka inbjudande klipphällar... Say no more! ;-) Har man lite extra tur kanske man kan få sällskap bredvid sig också.



Skogsmulle himself! Han som så fort han kommer ut letar upp en pinne. "-Men mamma du vet att jag inte kan vara utom dom!" uhum... *himlar med ögonen*


© Alla foton Per Jardemyr

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Ni ser ut att ha haft helmysigt. Det var verkligen en fin dag i går... en dag att njuta länge av.

Gunsan sa...

Vilka underbara bilder! Älskar den där intensivblåa färgen *scrapsugen* Verkar som ni hade en jättemysig dag. Själv satt jag på svärmors balkong, i lä, med en god bok och musik i öronen. Svärmor tog hand om skrutt. DET är lyx.

infing sa...

Vilka härliga varma vårbilder!

snorkfröken sa...

Otroligt fina bilder. Vad mycket vår ni har. Här uppe i nordpolen går vi fortfarande omkring i snödrivorna :)