lördag 1 mars 2014

Celebert besök

I torsdags hade jag finfint besök på mitt "fritis".
Eftersom vissa har sportlov så kan man följa med mamsen dit. :-)
Vi började dagen med att tända lite ljus. Allt för att jaga bort alla 50 nyanser av grått som det är utanför fönstret numera... Japp, ljus hjälper mot det mesta!

Eftersom Fredriks skolsituation fortfarande är minst sagt upp och ner så tog vi med lite läxa som han satt och gjorde medan jag mest höll till här.

På den här sysselsättningsplatsen /fas3 kan pyssla med lite vad man vill och tycker om. Både Fredrik och jag vill lära oss att virka. Så jag hade lite sånt med mig. Vissa av mina pysselsaker står här + en del som vi köpt in för att kunna skapa kort bl.a. Dessutom finns det lera att skapa med här i rummet.
Skapandetarmen hos Fredrik drog mot lera!

Med spänning ser jag fram emot resultatet när figurerna torkat och Fredrik filurat ut hur fortsättningen ska bli.
Det här är bara några alster...

Alla foton
© Laila Söderström

1 kommentar:

Fia sa...

Wow, så otroligt vackra djur ni skapat! Vilken konst!