lördag 24 maj 2014

Tacksamhet dag 5 av 7

1. Den finska arvet
När det inte går något bra för Sverige i Ishockey VM kan man ta fram den andra sidan av sig. 50% svensk, 50% finne. Så det är bara ladda för morgondagens bronsmatch som svensk. Sen laddar finnen i mig för guld.

Fler som är inne i hockeyn.  ;-)
 © Laila Söderström
2. vinden och svalor
Att sitta på balkongen och känna svalkande vind på en överhettad kropp... Balsam för mig som inte klarar sån här värme. Extra plus för att man kan sitta där och titta och lyssna på svalorna som leker och spelar uppe i det blå. En början till ett lugn inombords...
Skulle bara så väldigt gärna vilja ha någon hos mig att prata med.

3. Orkidé fingrar
Morfar trädgårdsmästare, mamma florist, pappa med gröna fingrar
Jag är så glad och stolt över alla orkidéer som står och blommor. Dels den som jag visade här KLICKA. Den blommor kort tid. Men den doftar ljuvligt när den gör det. Sen är det ju alla andra också t.ex dom här två.

© Laila Söderström

Inga kommentarer: