tisdag 28 april 2015

Fototriss 299: Struktur

Synonymer.se

Ur Synonymordboken


Vad betyder struktur?

    1. system av enheter och dessas inbördes förhållanden, (inre) uppbyggnad: näringslivets, språkets, bergartens struktur; ytmönster: tygets struktur || -en; -er

En kakelvägg på en toalett. En sammansättning av mönster som gjorde mig näst intill vimmelkantig.

Ett av dom vackra fönstren i Varnhems klosterkyrka.
Strukturen på väggen, ljuset, stillheten... Det ger mig en inre ro. Det finner jag ofta i kyrkor vilket gör att jag gärna söker mig till dom.

Naturen ger mig också oftast en ro.
Att få titta och studera, lyssna och kanske prata med det som rör sig där är en upplevelse. Att åla runt och titta ner på allt det där lilla som man så lätt missar, njuta av det vackra.
En vitsippa i all sin enkelhet... Den vackra ådringen på kronbladen får mig att tänka på blodådror.

Här ser du mer vad folk hittat för strukturer: Fototriss

© Alla foton
Laila Söderström 2015


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! I like the textures.

Eva Trillian sa...

Tre väldigt olika tagningar på temat - alla minst lika bra! :)
Sv: Tack för länken (och dina fina ord - du är härlig! :)) till Yrjö Edelman. Honom hade jag missat! Vilka tavlor! Hur kan de? Det är härligt att få fascineras :D

Violen sa...

Fin triss med helt olika strukturer! Kakelväggen är lite väl häftig för mig men mittenbilden gillar jag skarpt!

Stare Ström sa...

Vitsippan har verkligen en fin struktur!

Anni sa...

Kakelväggen får hela världen att snurra - snyggt av dig att fånga den känslan på foto!