söndag 7 juni 2015

Grattis lilla mamma

Idag skulle du blivit 72 år
Du är så saknad ♥
Snart 5 år sedan och du är med mig varje dag
Kanske ännu mer just nu när livet är som en ketchupflaska, allt på en gång
Samtidigt är jag glad att du inte är här. Du skulle vara så ledsen över det som händer...
Men jag skulle behöva dig här, som mamma och min vän

Här stod jag och njöt av den bedövande doften. Vår blomma, mamma
Hade du levt hade du fått en bukett blommor. Sen hade vi slagits om vem som skulle få sitta med näsan i buketten och bara njutit. ;-)

© Laila Söderström

Helgbilden

4 kommentarer:

Anni sa...

Vilken fin hyllning till din mamma. Tänk att kunna se henne i en väldoftande syrenblomma. Hjärtevärmande!

Stare Ström sa...

Så fint att kunna minnas henne i en bukett syrener.

Anonym sa...

Fina ord och fina blommor.

Anneli - A'la Foto sa...

Fin hyllning till din mamma och vackra blommor! Ta hand om dig. Jag tror hon är stolt över dig!