måndag 29 juni 2015

Vacker sång

Om jag kunnat spinna som en katt hade jag gjort det.
Spunnit högt och sträckt på mig, just så där som bara katter kan. ♥

Gryning ute
Balkongdörren står öppen
Mot min sovvarma kropp känner jag hur den svala morgonluften söker sig in i sovrummet
Min nästipp är kall

Genom balkongdörren kommer också ljud in
En gratis konsert av fågelsång
Mest hörs koltrasten som sitter på balkongräcket och "skrålar" ;-)
Funderar på hur många grannar han mer kommer att väcka
Men jag tänker inte sjasa bort honom!

Stiger försiktigt upp
Tassar ut på toaletten
Kryper ner i sängen igen och drar täcket upp till hakan
Då här jag jag en ny sång
En sång jag älskar
In genom balkongdörren hörs göken gala
Jag ler
Lyssnar
och somnar stilla om 
till ljudet av två av dom vackraste sångerna jag vet ♥

Inga kommentarer: