söndag 12 juli 2015

Några hjärnceller mindre

Vet inte vad jag är på för humör...
I sinnet vill jag massor! Men kroppen skriker av trötthet och värk. :-(

Per behöver packa, men det är inte mycket som händer. Vilket gör att en del av mina saker glider runt innan jag vet var allt kan landa. I och för sig har han varit sjuk, men...
Fredriks sommarlov bara går och går. Ingenting kul har han fått vara med om ännu. Just med tanke på flytt så tål inte ekonomin så mycket. 

Idag stoppade jag iallafall in honom i bilen och drog genom Stockholm, norrut. Mot områden jag nästan känner som min egna ficka. Min barndom, min ungdom... Ut i förorten! :-P Mot Upplands Väsby!


Jösses vad med minnen och känslor!
En blandad kompott av både gott och ont. Överväldigad av så mycket känslor av alla de slag. Det finns en del att berätta för honom. Ändå har jag sållat. Jag bär på en kappsäck av minnen. En kappsäck jag ytterst sällan gläntar på och definitivt inte för vem som helst.
Kanske en dag...
när han är större...

 Foto © Laila Söderström
Fredrik på den kullen jag själv kröp runt på som spädbarn och liten flicka.
Den kullen jag och min morfar låg på och undersökta vad jag hade i min lilla handväska och löste världsproblem.
Den kullen min mamma tog en bild av pappa ståendes och tittandes ut över ängarna.

Idag går jag och lägger mig med liten huvudvärk, av allt tänkande, och några hjärnceller mindre. ;-)

Söndag imorgon
Ny dag...
Ta vara på den, kära du ♥


Inga kommentarer: