söndag 27 september 2015

September månen...

Den mycket speciella i år!
Nära jorden och samtidigt månförmörkelse. Börjar kl 2 i natt när jordens skugga börjar krypa in över månen. Månen kommer att bli rödaktig (kallas för blodmåne), allt tack vare att solens strålar lyser igenom jordens atmosfär.
http://www.nasa.gov/topics/solarsystem/features/eclipse/index.html

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21474588.ab
Kl 4.11-5.24 är det bara upp och hoppa om du vill se detta speciella ögonblick!


Söndag kväll och tystnaden tjuter i mina öron.
Fredrik har åkt till sin pappa. Idag märktes det för första gången att det var jobbigt för honom... Det gör ont i mammahjärtat.

För andra helgen i rad har jag fått hjälp av vännen Sa här hemma. Så snart även jag ett "hem" att bo i och inte ett kaos. Jag är så slut i kropp och själ. Allt i kroppen har varit i baklås under flera veckor nu. Men ikväll...
Då tycker jag faktiskt att jag är värd att tända några ljus, sätta mig i soffan, smaska på ett äpple och läsa en stund innan sängen och kudden skriker på mig.
Jag ska ju orka upp och kolla månen också. ;-)

1 kommentar:

Eleonora sa...

Så glad jag blir att höra att du har fått god hjälp och att du börjar finna dig till rätta i nya hemmet. Det kommer att gå så bra för dig,, för du verkar ha viljan. Viljan för dig och din rare pojke att ni två ska få det gott och bra. Du är mycket starkare än du tror - precis som kvinnor ofta är.
Ha det så gott och stor kram från
Eleonora