torsdag 3 september 2015

Vardagsmeditation

Står och filurar i köket i väntan på att äggen ska koka färdigt.
Konstaterar:
1. Jag blir glad inombords när jag ser att solen skiner.
2. Att skogens färger går mer mot gult nu.
3. Jösses, vilka skitiga fönster jag har! :-o
4. Att jag kan gå och göra någon nytta istället för att stå här.

Står kvar och tittar ut.
Ögonen reagerar på ett vackert blänk. En stor trollslända flyger fram och tillbaka.
I solens kvällsljus blir skatan väldigt vacker, högst upp i toppen på granen, vickandes på sin stjärt.
Båten som sakta är på väg in till slussning.
Njuter av min vackert blommande orkidé i fönstret.
Kollar på en spindels klättring utanpå betongväggen.

Hoppsan, där ringde äggklockan!
En stunds vardagsmeditation som gav mig ro.

1 kommentar:

Eleonora sa...

Så fint du beskriver din lilla väntan på att ägget ska koka klart. Ha det så gott nu i september och kram från
Eleonora