lördag 21 april 2018

Förändring tack


Jag måste bli bättre på att hitta på roliga saker i mitt liv! Jag måste bli bättre på att göra något (helst utanför hemmets fyra väggar)
Livet bara rullar fram utan guldkorn… Det är svårt för mig att göra saker när jag är ensam. Men jag måste se folk, se annat, göra något för jag går under snart.

Dom närmaste fyra veckorna kan jag se fram emot att ranta runt på flera öppna hus som gymnasierna har. Det närmar sig slutvalet för Fredrik.
Fast det var ju kanske inte riktigt det jag menade med att göra roliga saker eller att se folk.

På vardagarna slutar jag 12.30 i Järna. Jag tänkte någon dag här, ganska snart, åka direkt upp till Stockholm. Har bestämt mig för att lalla runt i största allmänhet en eftermiddag. Titta på alla vackra färger av blommor på Hötorget och kanske gå en vända i Hötorgshallen. Har inte varit nere där på flera år. Fy skäms!

På jobbet verkar semestern bli spikad, 1+3 veckor. Vill massor, ekonomiskt kan jag inte mycket… Av hela mitt hjärta skulle jag vilja bort och ev. få med Fredrik. Men boendet måste bli väldans billigt. Han är ju stor nu och vill väl kanske inte hänga med mamma på sommaren så länge till. Dessutom hägrar ju flickvännen som han hellre vill träffa.

Ja, ja…. Tankar snurrar på där uppe i huvudet. Om jag kunde sluta tänka på så mycket

1 kommentar:

Maria sa...

Jag och Carina, och Sollan om hon kan, tänker äta middag och ta en öl på Monks efter Carinas jobb måndag 14/5. Du får jättejättegärna vara med om du kan, vill och har råd. :)