fredag 6 april 2018

Aprilväder

Sitter på jobbet och orkar inte gå hem. :-D
Det vart en rivstart när jag kom till jobbet i morse. Allt hände samtidigt och var något kaosigt... Sen var det full rulle! Jag jobbar halvtid och ska egentligen sluta 12,30. Men nu har jag suttit en stund och bara slösurfat helt privat och rensat hjärnan.

Ömsom snö, ömsom regn idag. Jag kom hit i snöstorm och just nu regnar det.
Ett klassiskt aprilväder. Men under veckan har jag också kunnat räkna in vårtecknen, tussilago och tranor. Värmer i mitt hjärta...

Jag försöker ta in saker runt mig som jag kan må bra av. Jag behöver det när det verkar som att jag återigen blir borträknad av någon som jag tycker otroligt mycket om. Ont, ont, ont i hjärtat och själen. Snart vet jag inte om jag vågar tro på kärleken överhuvudtaget. Det är så mycket svårigheter.  I det här fallet blir det inte lättare av språkförbistringar och kulturskillnader.

Men... nu gör jag helg! Försöker vara social med folk för att hitta tillbaka till lite glädje. Men en del vänner har försvunnit verkar det som. En del har familj och annat att tänka på. Jag lyckades inte fånga två kusiner som jag planerat dejt med idag.... Där var det sjukdom och renovering istället. Så vi får se vad som händer under helgen....

Vi kan ju ta lite humor... Lailas dåliga humor. ;-)


Inga kommentarer: