tisdag 12 februari 2019

Gammalt hus*....

Gamla rör....
Två-tre ggr/år måste jag kalla hit fastighetsskötaren för att få hjälp med golvbrunnen i badrummet. :-\
Jo då, jag håller rent efter konstens alla regler. Har sil p.g.a att både jag och sonens flickvän har långt hår.
I helgen vart det dags för att ringa akut t.o.m. Det hade badats och det hela sluta med ca 3 cm vatten över hela badrumsgolvet. Pust!
När fröken Söderström står där mitt i allt vatten.... SÅ GÅR TVÄTTMASKINEN IGÅNG! Jisses! Hoppar till en halvmeter och försöker få den att sluta. Vilket inte är så lätt! Den är nämligen redan avstängd. Luckan står liksom öppen. Nått är väldigt fel och konstaterar att det är nog bäst att skruva ur proppen.
Ser framför mig tusenlappar flygandes omkring när det ska lagas en tvättmaskin....
När akututtryckningen för stoppet är fixat var det dags för operation tvättmaskin igen.Laila röjer runt lite, rådfrågar Xet och pillar lite här och där. Konstaterar att jag låter den vila och torka under natten.Dagen efter tar jag och sonen gemensamma tag och tippar hela mackapären. Numera funkar den och jag kan torka svetten ur pannan... den här gången.

*Huset är byggt 1965. Inga stambyten är gjorda.
En tanke som slog mig.... Huset och jag är årsbarn. Hur ser min egna "rör" ut? :-P

Inga kommentarer: