måndag 11 februari 2008

Måndagen avklarad

Jag trivs med mitt jobb så otroligt mycket. Det är inte många gånger som jag gått dit med tunga steg. (Frågan är om jag gjort det någon gång?)
Idag... var det tungt.
Ja, jag är hysteriskt trött av penicillin hästkuren jag fått. Men det var inte det som var anledningen.
Jag hade ont i magen av minnet från det där jäkla telefonsamtalet.
Det som gjorde att hela jag rasade samman. Drömmar, tillit, tron på män och gud vet allt bara dog.
Det var tufft att komma in genom dörren idag.
Men jag har ju min mask att ta på . Den som genom alla år har slängts på för att inga kunder ska se och veta. Den har jag använt förr och den tar jag till nu med.

Vid ett tillfälle idag klövs masken.
Jag fick ett album i min hand från Fanny. En liten uppmuntran för att jag ska hålla mig uppe. Från en medmänniska som bryr sig. Sånt värmer!
Tack snälla du! ♥ Nu börjar jag gråta igen...
En människa som finns i min vardag via Skapa Hobby.
En människa som jag egentligen inte känner på djupet.
En männsika jag pratar med, men som jag egentligen inte känner som någon "nära vän".
En människa som finns där. Som liksom bara ska vara där. Förstår ni?
Denna underbara människa gör ett av dom vackraste små album jag sett... till mig!
Med ord som jag kan bära med mig. Som går direkt till mitt hjärta.
Tack, tack så otroligt mycket.

2 kommentarer:

Tussemaja sa...

Åh vad gulligt av Fanny! Ett album... måste jag få se. Tänker på dig och grabbarna.

fanny sa...

Hej gumman, vad bra att du blev lite gladare av albumet. Lägger upp en bild av det på min blogg nu, har väntat tills du fått det i din hand... *kram*