söndag 24 februari 2008

Värk! :-(

Det har blivit lite rörigt dom senaste dagarna på jobbet.
Jisses, va folk ska gifta sig! :-o Å då vill dom ha hjälp med både ditten och datten. Så säger någon bröllop snart så spyr jag! ;-) Det har blivit mycket spring nu i affären i två dagar.

Inte blir ju värken bättre av att vi tog Ikea idag... Men oavsett vad nu framtiden blir för Per och mig så växer vår lillskit. I hans rum håller just nu ett skrivbord på att ta form. Med en sån här hylla ovanpå. Vi har sagt det att eftersom Per ändå måste ha ny dator för sina foton så får Fredrik ta över den här då.

Sen passade jag på att titta runt efter någon bra hylla att kanske få in det mesta av mina pysselgrejs i. Är lite inne på att bygga ihop en vettig hylla av den här serien. Det skulle vara så himla skönt att få bort mina lådorna som står på golvet nu. Jag har en hurts, men den skulle jag också vilja ha bort. Drömma kan man väl få göra?

Jag har gjort två kort (kors i taket) till jobbet. Ska bara ta mig fram till scannern som just nu har en massa bråte ovanpå sig.
En av alla stämplar som anlent till jobbet hade en teatermask på sig. Jag älskar teatermaskar! Har alltid tyckt att det är nått spännande över dom oavsett om dom är glada eller ledsna. Kanske är det teaterapan i mig som tar sig uttryck så?
Här kan du se stämpeln som vi har. Länken går till Madeleines fina affär, Kortstugan.

Nästa vecka är det full rulle! Det är faktiskt så att jag redan nu önskar den var över... :-\ Det blir ett tufft möte på måndag, jobb, rensa bland pysselsaker, jobba sen kväll, göra grejs inför mässan, Syfestivalen drar igång och sen ska jag iväg på scrappisloppis i Linköping. Det var det där med att planera... Veckan efter har jag fler tuffa möten, men jag måste verkligen hämta igen mig en aning efter allt sen också. Det är det jag hatar med både knävärken och fibromyalgin! Jag vill själv bestämma vad jag vill och när. Inte att värken ska göra det! :-(

Dags att få ordning i lillskitens rum nu. Han ska i säng och sen ska jag bara viiilaaa!

6 kommentarer:

Tussemaja sa...

Vad skoj för Fredrik! Härligt med lite nya möbler så han kan sitta där och grejsa i lugn och ro.
Och din Effektiv verkar ju... hm, effektiv? :) Håller med - det är skönt att få bort saker från golvet. Vi är på god väg men har bara kommit halvvägs.
Om jag säger "bort värken"! Hjälper det då?!

louisevbg sa...

Jag väntar med spänning på dina kort :) och att få se dina tankekort....de är jättekul att göra :) Kul att du kika in i min blogg. Kramiz

Anonym sa...

Oj, du ska vara rädd om kroppen!
Jag blåser bort det onda!

AnnaB sa...

Hej,
Jag har inte tittat in här på ett tag och blir ledsen av att läsa att du har det så tungt. Det var trevligt att träffa på dig igår! Massor med kram!
AnnaB

Lisbet sa...

Ser nu när jag är in på din blogg att det var så längesedan jag kikade in.

cloud sa...

Hoppas värken har försvunnit och du har haft en bra helg på¨Syfestivalen.

Underbart skönt med lite nya möbler!

Kram