fredag 22 januari 2010

Eftermiddagen kom

På nått sätt ramlade allt över mig!
En sorgsenhet, en ledsnad, en tomhet

Nu sover killarna.
Jag är fortfarande uppe. Trots att jag hejat på Sverige och dansat mig ut på dansgolvet.
Känner mig ensam
Veckan gick så fort, det var mycket runt omkring mig.
Snart vet jag att jag sitter här med dom fyra väggarna som sällskap igen. Som så många gånger förut.
Livet tar en annan riktning...igen...
Å jag vet att jag måste orka ännu en gång!
Bit ihop, bit ihop

Godnatt på er därute.
Själv sätter jag mig och kurar i soffan en stund, i mörkret, tittar ut och tänker på hur andra har det bakom sina upplysta fönster

6 kommentarer:

Mor Duktig sa...

Jag råkade bara klicka in mig här... har liksom svabbat in mig i datahörnan.

oumberligating sa...

Hej Laila! Blir glad för din kommentar, känns som om jag tappat bort dig lite i "cyberymden"! (ler)
Men det går ju att råda bot på!
Får väl hoppas att du fortfarande är vaken, kan själv inte sova, så in i helsike täppt i näsan och missbruk av nässprej har jag varit inne i tidigare i livet så det ska inte upprepas!
Ensam? Skriver du! Ibland så drömmer jag om att vara lite "ensam", fast jag förstår vad du menar!
Vi hörs!
Kram ifrån Peter!

Mariana sa...

saknar dig =( vet att det inte e mycket men jag finns här precis som du funnits för mig... KRAM

Cecilia sa...

Hej och tack Laila för din fina kommentar. Jag har verkstad och butik i Faringe utanför Uppsala. Min kermik finns också på Öster om ån, Uppsala och Designtorget i Malmö, Göteborg o Sthlm o några fler butiker runt om i landet.
Ha en riktigt trevlig helg!

Pia sa...

Vad är det som händer? På vad sätt tar livet en ny riktning? Jag vet inte.. kanske har jag missat något inlägg.. ????
Skickar en kram i allafall!

anne sa...

Ensam och ledsen, vad kommer att hända? Det låter så övergivet , det du skriver.