tisdag 17 maj 2011

Jag har pysslat!

*nickar förnumstigt*
Jajamensan! Men jag har inget bildbevis så ni får lov att tro mig i alla fall!

Igår fyllde min ena moster år.
Man åker iväg och köper blommor, planterar i en fin kruka, snor några fina stenar från lillskiten (för att lägga på jorden) och rotar i sina gömmor efter ett fint band att sätta runt krukan. Tjipp, tjopp, färdigt!
Om man inte är ute i sista minuten, så kan man ju faktiskt göra någon mer dekoration. Vilket jag faktiskt fick både lust och inspiration till. Men se tiden fanns inte igår

Just nu står en korvgryta på spisen och puttrar. Min mammas goda recept har jag använt. Det sprider sig en god doft i lägenheten.
Vi ska hinna äta lite innan Fredrik ska iväg på teaterövning. Snart är det teateruppvisning. :-)

Inga kommentarer: