måndag 8 juli 2013

Måndag!

I fredags jobbade jag hemifrån.
Telefonen som vi har på jobbet kan jag ta med mig hem och använda därifrån också... Är det meningen i alla fall.
Efter en himla massa micklande och mojande från både mig och Per så fick vi den att funka tillslut där hemma. I morse drog jag ur kontakten till den för att ta den till jobbet och plugga in den där.
Jo men tjena hej!

Det är nu vi börjar prata måndag morgon.
Jag försover mig så jag inte hinner duscha och vakna.

Per skjutsar ner mig till tåget. Det går framför näsan på mig för att jag inte kan älga på mer med min stela kropp.

Av vid min pendeltågstation och ner för att ta Tvärbanan.  Den här veckan går den inte hela vägen ut till "min" hållplats utan till Gullmarsplan. Det är första gången i hela mitt... gamla liv som jag sätter min fot där. Å JAG GÅR VILSE! Efter ett jävla virrande fick jag fråga mig fram efter ersättningsbussen. En trappa upp... *hummar* Varför står inte det någonstans eller vad har jag missat.
Way to late till jobbet och stresssvettig (och oduschad då va) klampar jag in på kontoret.

Det är nu jag ska plugga in kontakten till den där fånen som funkade två timmar tidigare hemma.
Det gör den då inte här!

Psykbryt var bara förnamnet. Vi kan också säga att det är en himla tur att jag sitter instängd alldeles själv i ett litet kryp in.
Telefonjobben fick göras via min privata mobil och inte har jag fått in ett enda jobb till företaget idag heller.

Nu skiter jag i det här för nu är klockan snart 14,30 och jag går hem!

Tisdag! Be nice to me

1 kommentar:

Susanne sa...

Gullmarsplan är en jobbig hallplats, kan jag bara halla med om. Och jag byter där dagligen. Det finns liksom ingen samlad information om vilka bussar som gar varifran - i alla fall inte pa ett samlat centralt ställe som liksom hoppar pa en bara man kommer in till hallen.

Sen har ju SL misskött ersättningstrafiken sa mycket att det nästan inte gar att vara sämre. Inga skyltar som star tillfälligt uppställda eller nat. Och de figurer som ibland star i hallen och leker trafikvärd har nu under sommaren lyst med sin franvaron. När jag skulle till ersättningstrafiken förra veckan fragade jag i spärren och fick da veta att den gar "där uppe" vilket dock egentligen bara uteslutar en utav fyra möjliga utgangar (och att jag inte skulle ut mot framsidan hade jag kunnat räkna ut själv).

Jag hoppas att du fick igang telefonen. Det är inget roligt med teknink som inte fungerar....