lördag 21 december 2013

16 december

Nej då, jag har inte glömt min lilla december dagbok.
Livet rullar på med lite mycket nu. Jag har fotat, men inte hunnit tömma kamera och fixa till foton och blogg.

Måndagen den 16 december kl 14,00 klev jag in genom denna retliga dörr...igen... :-\
Jag gillar inte att vara där! Jag skulle ju mycket hellre ha ett ordentligt och seriöst jobb att gå till.

Nu har man kommit fram till att jag ska "sysselsättas" just för att jag går in i Sysselsättningsfasen (f.d fas 3)
Det ska jag börja med ute i Järna direkt efter Trettonhelgen. På en f.d. skola, Parsifal, som numera har daglig verksamhet för oss som är långtidsarbetslösa. Där ska vi sitta och söka jobb, ev hitta på egna projekt vi vill göra, hobby eller testa deras saker (ateljé, musik, träning etc). Dessutom ska dom gå igenom våra liv och kolla vad vi kan få fram om oss själva som vi är bra på och få ner det på papper till ev. arbetsgivare. Får jag tag på någon praktik eller fast tjänst under tiden så är det bara att bryta allt och hoppa på det istället.
Jaha ja...

Inga kommentarer: