tisdag 27 mars 2018

Genom persiennerna....

...ser jag nog att du lyser där ute från en klarblå himmel. Det gör mig glad även om jag inte kan njuta av dig fullt ut just nu. Men jag fortsätter bliga på dig med mina närsynta febriga ögon

2017.... Vad fan håller du på med!?
Krock
Sjukdomar
Operation
Sjukdomar
och lite mer sjukdomar...
Jag kan bara sucka och skaka på huvudet.

Tredje dagen med feber, tack och lov, på väg ner från sina över 40°.
Samtidigt slår jag pannan blodig med en nykär tonårson som har enormt mycket läxor. Å ett X som hellre prioriterar nya kärlekens problem med hennes barn än sin sons.... just läxor.

Ytterligare än storhelg knackar på dörren. Planer smids runt omkring mig. Folk träffas för att äta, prata och skratta. Känner hur ensamhetens näve tar ett järntag om hjärtat. Saknar familj och vänner mycket nu

Idag biter jag ihop! Inte gråta med feberhuvudvärken snälla Laila!
Men ensamt är det....

En sak har jag bestämt iallafall! Blir jag bara feberfri under påsken ska jag sätta mig på en bänk. Gärna nära vattnet som vi har gott om här i stan. Där ska jag sitta och låta dina strålar klappa min kind. Innjuta värme och hopp i mitt hjärta
Men än så länge får jag bliga på dig genom fönstret....

Inga kommentarer: