tisdag 12 mars 2019

Jag behöver... /I need...

Jag behöver ta hand om alla blommor här hemma nu när det blir vår. Alla behöver ny jord och större krukor.

I need to take care of all flowers here at home now when we get in to spring. Everybody need more potting soil and bigger flower potts.

Den här krabaten växer bara rakt upp och blir gängligare och gängligare. Får se vad jag ska göra med den sen.

This fellow just go grow up and up, get longer and longer. I'll se what I can do with it.
En kaktus från min mamma... Hon dog 2010 och den har växt en del sen dess. Då var den en yttepytte bebis.
Men vi är inte riktigt kompisar. Små vassa taggarna som sätter sig överallt och inte ens syns i fingret! Men dom känns.... 

A cactus from my mother... She died 2010 and it has grown a bit. Then it was a very little cactusbaby.
But we're not such a good friends. Small sharp tags that will get stuck all over the fingers and you can't even see them! But you feel them...


10 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Små kaktustaggar gör ju så ont. Prova att droppa stearin på fingret och låt det stelna så brukar taggarna följa med bort, det var ett knep jag fick då jag i min ungdom hade en liten kaktusodling. Ha en bra kväll!

BP sa...

Kaktusar och novemberkaktusar är de enda blommor som jag verkligen gillar. De behöver nästan ingen omsorg och är alltid vackra. Skulle nog föreslå arbetshandskar vid omplantering av den lilla söta kaktusen.

Paula sa...

Hej, här hittar jag en ny bekantskap och måste genast berömma dig för det underbara fotot du har i headern, vilken glad och vacker kvinna! Kaktusar är jag inte lika förtjust i, men den andra är otroligt vacker. Och jag förstår att du vill att den ska växa och frodas så du kan tänka på din mamma när du ser den.

Anki sa...

Kaktusar med taggar ... om än små taggar är inte att leka med!
Trevligt med en ny bekantskap i bloggvärlden!:)

Geddfish ♥ sa...

Små kaktusar, ja! Ajaj. Men roliga. Min yngste son har det som ett av hans odlarintressen.
Fin bild på dig!

Magical Mystical Teacher sa...

Nice macros of the cactuses. Thank you!

Violen sa...

Aj, aj så många små taggar det finns på dina kaktusar! Novemberkaktus har jag ett gott öga till, de blommar rikligt och kräver just ingen omvårdnad!
Ha det gott!

amo sin blogg sa...

Flott tolkning,
Visst er det mange mange små nåler på kaktusen.

Melbourne Australia Photos sa...

Great shots of the cacti! I liked your images best this week, Laila, so I shall feature one of them in my blog.
Thanks for taking part in the "My Sunday Best" meme.

byblixtra sa...

Gillar bilden på "kuddkaktusen" med de små envisa taggarna.