fredag 29 mars 2019

Myndigeheter

Man skäller på våra myndigheter ganska ofta, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen etc
Dom är ju inte så lätta att ha att göra med alla gånger.

Men... så finns det vissa handläggare. Vissa handläggare som med en vänlig röst lugnar, lyssnar och hjälper.
Som säger:
- Bara ring igen om du vill veta mer och känna dig trygg
En annan:
-Jag mejlar alla på en gång så dom får sätta igång och ändra felaktigheterna genast!

Jag har gråtit så mycket av stress den här veckan. Magen och kroppen skriker av all psykisk stress. Att hamna mellan diverse olika stolar, och få ekonomin påverkad, tär så otroligt mycket! En hyra väntar inte på att få bli betald. Helst inte när det ligger retroaktiv hyreshöjning på den också. *suckar djupt*

Men dessa vänliga röster har klappat min själ lite. Det är helg nu. Jag har trots allt gjort allt j a g kunnat. Nu kan jag bara avvakta nästa vecka och hoppas... hoppas att andra fixar det dom ska!

Ge mig lite ro i helgen, snälla



Inga kommentarer: