torsdag 17 juni 2010

Ibland eré gött å leva

19 grader i vattnet.
Vi hoppar och busar i det.
Ligger på bryggan och kollar efter gäddan.
Solen värmer gott på blek kropp.
Fredrik hittar två flickor som han leker med.
Det lagas mat och jag blir inbjuden till det deras franska restaurang.
På menyn står det: Broccolisoppa, curry och kanelsoppa med nudlar och chokladtårta med godisbitar på.
Jag moppar i mig (och får sand mellan tänderna och alger i näsan)
Flickornas mamma ligger däremot i lugn och ro på stranden.
Jag har tre ungar runt mig som babblar och busar med mig. Jag känner mig djupt utvald som får sitta där mitt i deras lek och lyssna på deras underbara recept.

Ett äldre par går ifrån stranden och stannar till hos mig.
Dom tycker jag har en ängels tålamod!
Jag? Tålamod? Tja kanske det kanske...
Å andra sidan har jag härdats i åtta år. ;-)

2 kommentarer:

Lairama sa...

Hmmmm... jag har också tillbringat en dag på stranden. Vilken strand var du på? Vi var vid Torpa.
Kan inte minnas att jag såg någon fransk resturang, men å andra sidan är det mycket man inte ser när man är vuxen och oinbjuden.

Karabara sa...

Hejsan gumman!

Nu så har jag lagt upp mitt kort i bloggen :)
*tjatmoster* ;)

I morgon ska jag ner till enköping på pysselträff från 8-23 He he he

*längtar*