Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg

måndag 20 september 2021

En helg har gott

I helgen har jag varit ganska off. En jobbig huvudvärk som dragit över höger öga har suttit i sen i torsdags. Inga jäkla huvudvärkstabletter hjälper tyvärr. Fortfarande har jag lite att det drar i ögat, men det är ändå bättre. 

I lördags blev det en liten promenix i det lite gråa vädret. Hösten börjar ta över min stad....

Inre Maren, Södertälje
Foto: Laila Söderström

Igår, söndag, gjorde jag en sak för första gången i hela mitt liv! Jag gick och kyrkorösta, Fick även med mig sonen och hans flickvän. Det är första gången dom röstar överhuvudtaget. Så nu vet dom hur det går till när det drar ihop sig till stora valet nästa år!. ;-)


fredag 10 november 2017

Sova på hösten


I want to sleep…
I want to tuck my head under my wing
And observe the world from safety
Feeling the warmth of my feathers
The smell of my comforter
The lumpy familiarity
Years of cradling my head
I want to sleep….
While the world goes on
Leaves fall, trees become bare
Silent witness to the passage of time
Fall passes to the cold of winter
I want to sleep…
Waking up with spring
Bird song, flower buds
Green and fresh and hopeful
Everything so vibrant and alive
Until then, I want to sleep..


Michelle L. B.