Den här vintern är konstig. Så konstig så att det här i Södertälje har varit mer höst än vinter... Det är inte många dagar vi sett snö och haft kallt.
Mina foton får visa lite av allt
lite snö, lite sol
This winter is strange. So strange that here in Södertälje (Stockholmarea of Sweden) it has been more autumn than winter ... It's not many days we've seen snow and felt some cold temparture
My picture shows little bit of everything
Some snow, some sun
måndag 2 mars 2020
Den här vintern/This winter
Upplagd av
Laila
kl
22:40
19
kommentarer
Etiketter: All Seasons, foton, My corner of the world, My Sunday best meme, Our world Tuesday, Shadow shot Sunday, Södertälje, Trees on Tuesdays, Trough my lens
tisdag 22 oktober 2019
Träd/Trees
Att bara få sitta här och titta på vågorna...
Känna vinden i mitt ansiktet och håret...
Doften av salt...
Min själ skriker av längtan och saknad
Just to sit here and watch the waves...
Feel the wind in my face and hair...
The smell of salt...
Upplagd av
Laila
kl
16:17
2
kommentarer
Etiketter: All Seasons, foton, Our world Tuesday, Torö, Trees on Tuesdays
tisdag 6 augusti 2019
Massor av träd...
...blir en hel skog!
Vad är det man brukar säga? Man ser inte alla träd för skogen, typ, eller nått. ;-)
I Nykvarns kommun ligger Taxinge. Mest känt för sitt underbara, men dyra "Kakslott". Dit kan man bl.a ta sig med båten Ejdern från Södertälje. Runt Taxinge finns det både mycket skog och vatten. En plats som ger mig ro i själen när jag söker mig undan caféet med alla människor.
Läs gärna om båten Ejdern här.
Upplagd av
Laila
kl
16:37
1 kommentarer
Etiketter: foton, fotoutmaning, Nykvarn, Södertälje, Taxinge, Trees on Tuesdays






