Visar inlägg med etikett Fototriss. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fototriss. Visa alla inlägg

måndag 22 juni 2015

Fototriss 307: Ätbart

ALLA FOTON
© Laila Söderström

Mer ätbara saker att titta på: Fototriss

tisdag 28 april 2015

Fototriss 299: Struktur

Synonymer.se

Ur Synonymordboken


Vad betyder struktur?

    1. system av enheter och dessas inbördes förhållanden, (inre) uppbyggnad: näringslivets, språkets, bergartens struktur; ytmönster: tygets struktur || -en; -er

En kakelvägg på en toalett. En sammansättning av mönster som gjorde mig näst intill vimmelkantig.

Ett av dom vackra fönstren i Varnhems klosterkyrka.
Strukturen på väggen, ljuset, stillheten... Det ger mig en inre ro. Det finner jag ofta i kyrkor vilket gör att jag gärna söker mig till dom.

Naturen ger mig också oftast en ro.
Att få titta och studera, lyssna och kanske prata med det som rör sig där är en upplevelse. Att åla runt och titta ner på allt det där lilla som man så lätt missar, njuta av det vackra.
En vitsippa i all sin enkelhet... Den vackra ådringen på kronbladen får mig att tänka på blodådror.

Här ser du mer vad folk hittat för strukturer: Fototriss

© Alla foton
Laila Söderström 2015


onsdag 24 december 2014

Julafton - Christmas Eve

Men hej där Julbocken! Jag tycker så mycket om ditt fina skägg. ♥
Den här bocken fick Fredrik av sin farmor samma år som han föddes. Den här bocken är alltså nu 12 år. En dag kommer han få följa med lillskiten till hans första egna hem. 

Hello there Christmas goat! I love your handsome beard. ♥
This goat Fredrik got from his fathers mother the same year he was born. The goat is now 12 years old. One day he probably follow my "little" son to a new home.


Hej käre Tomtefar!
Det här är min allra käresta vän i jultider. Den här mannen har följt mig sen jag var ett litet barn. Med andra ord en väldigt gammal man... ;-) Det är alltid ett kärt återseende att få träffa honom igen efter ett år. ♥

Hello there Father Christmas!
This is my dearest friend during the Christmas time. This man has followed me since I was a child! A very old man... ;-) It's always an honor to meet him after one year, ♥


Man kan också fira julafton med ett väldans sjukt barn...
Han har haft över 39,5° C i feber till och från nu sen igår ikväll.
Det var bara att göra en plan B för aftonen och göra det bästa av dagen i alla fall.

You can also celebrate Christmas Eve with a sick child....
He got around 39,5° C (103,10° F)  in fever several time now.

Here in Sweden we have the big celebrat on Christmas Eve instead of Christmas Day. We had to take plan B for the day here. 

Alla foton
© Laila Söderström