Visar inlägg med etikett Gamla Linköping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gamla Linköping. Visa alla inlägg

måndag 20 juli 2015

Gamla Linköping

Vilken underbar liten oas!
Det är första gången jag sätter min fot där. Jag kan varmt rekommendera Gamla Linköping om ni inte varit där än! Det verkar vara ett väldigt levande friluftsmuseum med caféer, små affärer, dansbanor  och en friluftsteater. Tyvärr kom vi dit efter stängningsdags så jag kunde ju inte snoka runt så mycket.

Men vi gick in på ett ställe, Historiska Kompaniet. Där hittade jag jättefina berlocker. Köpte några som kan passa jättebra till både scrapbooking och kort. :-) Tja, den tarmen drar ju än...ibland. Så kanske det kan bli något skapat så småningom när allt annat landar. Inne i den butiken satt en man och visslade så gudomligt härligt till gammal musik. Jag har aldrig hört någon vissla så vackert i hela mitt liv. ♥
Bildbombning nu ;-)

Alla foton
© Laila Söderström

Helgbilden
Macro Monday