Visar inlägg med etikett Gemsweeklyphotochallenge. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gemsweeklyphotochallenge. Visa alla inlägg

fredag 11 oktober 2019

Inspiration

När man får inspiration av ett fototema
När man tittar ut genom fönstret och ser höstlöven
När man får Halloween feeling
När man har för mycket tid ;-)

måndag 7 oktober 2019

orange

Ska man se månaderna i färger så är verkligen oktober orange för mig.
Alla vackra färger på löven drar mer och mer mot orange/bruna hållet. Pumporna kommer i dom allra härligaste färger, men mest lyser dom orangea.
Funderar på om jag ska måla naglarna orangea nu så här mitt i hösten

© Laila Söderström

Gemsweeklyphotochallange

måndag 23 september 2019

Det ligger i luften.... / It's in the air...

Jag känner det genom den öppna balkongdörren på natten
Jag känner det på doften efter regnet
Jag känner det när jag måste ta på mig strumpor igen
Jag ser det på björken utanför köksfönstret
Jag ser det på människors kläder
Jag ser det på gässen som drar söderut
Jag ser det i almanackan

Hösten....


I feel it through the open balcony door at night
I feel it on the scent after the rain 

I feel it when I have to put on socks again 
I see it on the birch outside the kitchen window 
I see it on people's clothes 
I see it on the geese heading south 
I see it in the calendar

Autumn...

Sommarens sista blomma, blåeld...?

Summers last flower...? Here in Sweden it namned "Bluefire".  Read more about it here


All photos  © Laila Söderström

tisdag 12 mars 2019

Jag behöver... /I need...

Jag behöver ta hand om alla blommor här hemma nu när det blir vår. Alla behöver ny jord och större krukor.

I need to take care of all flowers here at home now when we get in to spring. Everybody need more potting soil and bigger flower potts.

Den här krabaten växer bara rakt upp och blir gängligare och gängligare. Får se vad jag ska göra med den sen.

This fellow just go grow up and up, get longer and longer. I'll se what I can do with it.
En kaktus från min mamma... Hon dog 2010 och den har växt en del sen dess. Då var den en yttepytte bebis.
Men vi är inte riktigt kompisar. Små vassa taggarna som sätter sig överallt och inte ens syns i fingret! Men dom känns.... 

A cactus from my mother... She died 2010 and it has grown a bit. Then it was a very little cactusbaby.
But we're not such a good friends. Small sharp tags that will get stuck all over the fingers and you can't even see them! But you feel them...