Visar inlägg med etikett dörrar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett dörrar. Visa alla inlägg

tisdag 14 september 2021

Vackraste dörren?

I sommar har man haft olika installationer  här i Södertälje under namnet "Färg på stan". Många har varit jättefina! Andra har man lyft på ögonbrynet och undrat....  å hur tänkte konstnären här då? Men alla har vi olika smak :-)
Det här måste i vilket fall som helst vara den vackraste dörren i stan! 

 Foto Laila Söderström

Den tillhör den här vackra väggmålningen. Klicka här Från början en sån där bortglömd urtråkig vägg, bara grå betong. 
Här kan du se mer av konstnären. Klicka här

måndag 20 juli 2015

Gamla Linköping

Vilken underbar liten oas!
Det är första gången jag sätter min fot där. Jag kan varmt rekommendera Gamla Linköping om ni inte varit där än! Det verkar vara ett väldigt levande friluftsmuseum med caféer, små affärer, dansbanor  och en friluftsteater. Tyvärr kom vi dit efter stängningsdags så jag kunde ju inte snoka runt så mycket.

Men vi gick in på ett ställe, Historiska Kompaniet. Där hittade jag jättefina berlocker. Köpte några som kan passa jättebra till både scrapbooking och kort. :-) Tja, den tarmen drar ju än...ibland. Så kanske det kan bli något skapat så småningom när allt annat landar. Inne i den butiken satt en man och visslade så gudomligt härligt till gammal musik. Jag har aldrig hört någon vissla så vackert i hela mitt liv. ♥
Bildbombning nu ;-)

Alla foton
© Laila Söderström

Helgbilden
Macro Monday