Den här vintern är konstig. Så konstig så att det här i Södertälje har varit mer höst än vinter... Det är inte många dagar vi sett snö och haft kallt.
Mina foton får visa lite av allt
lite snö, lite sol
This winter is strange. So strange that here in Södertälje (Stockholmarea of Sweden) it has been more autumn than winter ... It's not many days we've seen snow and felt some cold temparture
My picture shows little bit of everything
Some snow, some sun
måndag 2 mars 2020
Den här vintern/This winter
Upplagd av
Laila
kl
22:40
19
kommentarer
Etiketter: All Seasons, foton, My corner of the world, My Sunday best meme, Our world Tuesday, Shadow shot Sunday, Södertälje, Trees on Tuesdays, Trough my lens
måndag 24 februari 2020
Till dig/To you
Till dig som kämpar varje dag
Till dig som kämpar varje morgon för att komma upp
För att komma igång...
För att att orka en dag till...
För att förhoppningsvis orka imorgon med
Fortsätt kämpa! Det måste komma ett ljus snart
For those who are struggling every day
To you who are struggling every morning to get up
To get started ...
To endure another day ...
To hopefully cope tomorrow too
Continue fight! There must come a light soon
Upplagd av
Laila
kl
12:41
0
kommentarer
Etiketter: foton, Ruby Tuesday Too, Shadow shot Sunday
måndag 23 september 2019
Det ligger i luften.... / It's in the air...
Jag känner det genom den öppna balkongdörren på natten
Jag känner det på doften efter regnet
Jag känner det när jag måste ta på mig strumpor igen
Jag ser det på björken utanför köksfönstret
Jag ser det på människors kläder
Jag ser det på gässen som drar söderut
Jag ser det i almanackan
Hösten....
I feel it through the open balcony door at night
I feel it on the scent after the rain
I feel it when I have to put on socks again
I see it on the birch outside the kitchen window
I see it on people's clothes
I see it on the geese heading south
I see it in the calendar
Autumn...
All photos © Laila Söderström
Upplagd av
Laila
kl
23:16
12
kommentarer
Etiketter: blommor, Blue Monday, foton, fotoutmaning, Gemsweeklyphotochallenge, Macro Monday 2, NixPixMix, Our world Tuesday, Ruby Tuesday Too, Shadow shot Sunday, Trough my lens
måndag 11 mars 2019
Solsken på näsan/Sunshine on my nose
Uppe med tuppen för att återigen ta mig till f.d. jobbet. Strul med arbetsgivarintyget.... Måste fixa allt så ekonomin börjat rulla! Är livrädd för att saker ska börja halka efter.
Klarblå himmel, -5 C/23F och iskall vind. Men jag känner mig duktig! Fått sol på näsan i totalt 1h av allt promenerande.
Klappar mig själv på axeln :-)
På lokaltågen i Stockholmsområdet ser sätena ut så här, med symboler av Stockholm på tyget:
Clear blue sky, -5 C/23F and icecold wind. Bur I feel good! I got sunshine on my nose of all walking for about 1h.
Claps myself on the shoulder! :-)
On the localtrain in the Stockholmregion the seats look like this, with symbols over Stockholm
Upplagd av
Laila
kl
14:29
1 kommentarer
Etiketter: Blue Monday, foton, fotoutmaning, Shadow shot Sunday
måndag 10 september 2018
Valdag/Election Day
Idag gick jag iväg och tog tillvara på min demokratiska rätt. Det här är min väg mot vallokalen. Skuggorna leker över vägen, det blåser i träden. Den gamla kastanjen, på vänster sida, står med frukt och snart kan jag plocka mina höstdekorationer Men idag. ännu en sensommarkänsla med sol och 19ºC i luften.
Imorgon vaknar vi till ett resultat som jag hoppas inte innebär totalkaos i den svenska riksdagen.
Today I walk away and took my democratic right to vote. This is my way to the polling station.Shadows play around over the way, it's blowing in the trees. The old chestnut tree, on the left side, stands with fruit and soon I can pick my autumn decoration. But today it's still a late summer day with sun and 19ºC/ 66,2F.
Tomorrow we wake up to a result that I hope don't start a totaly chaos in the Swedish Parliament.
Upplagd av
Laila
kl
12:44
1 kommentarer
Etiketter: foton, fotoutmaning, Shadow shot Sunday, Södertälje










