måndag 18 februari 2013

Två händer och sömn

Fredrik håller hårt i min hand. Jag hör hur andhämtningen blir tyngre och tyngre. Han svävar iväg ut till Drömmarnas land. Där berättade han tidigare att han skulle på konferens med sina nallar (:-o)

Försiktigt försöker jag lirka loss min hand ur hans varma....
Han rör på sig lyfter huvudet och frågar om han inte kan få hålla den igen.
Jag kan inte låta bli att släppa en tung suck ifrån mig. Ni vet det där med alla "måsten" som man vill göra när barnen somnat.

-"Men Laila du förstår...
Den är skön att hålla i när man ska drömma. Då vet man att man inte drömmer några mardrömmar!
Det är lite grann som massage för hjärtat."

Dom orden kunde ju inte mamsen motstå. Jo då, jag vart kvar en stund till ♥

1 kommentar:

Pia sa...

Vilken klok liten kille!! :)
Kram!!!
VI SES SNART!!!!!!!!!! :)