lördag 28 mars 2015

Marsväder

 Legat i hög feber... Det gör vi alla tre just nu. :-\ Alla på 39 och över.
Alvedonen slut. Lite nödmat i frysen skapar en kulinarisk lördagsmiddag... not. Men det är nu lite näring i alla fall. Hoppas någon av oss är piggare i morgon så vi kan handla lite mer. 

Har legat i sängen mest hela dagen.
Haft balkongendörren öppen. Njutit av den svalan luften mot mitt febersvettiga ansikte.
Legat under dubbla täcken. Det ena var Fredriks bolltäcke. Skönt med tyngden och värmen från den. Men jag var tvungen att ha mitt eget täcke emellan. Min kropp värker ovanligt mycket just nu. Fibromyalgin rasar runt + feberömheten i huden på det...

Lyssnat på fåglarna
Längtat ut
Nypplat sönder mina nagelbanden i rastlösheten
Velat ha en famn att få vara liten i. Som när mamma kom och klappa om en på kinden och pannan. hon kom med vatten eller hennes hemgjorda svartvinbärssaft. När pappa kom med apelsinklyftor med socker på. Det fick man bara när man var sjuk! ♥ :-)
Känner mig ynkepynkig

Är så slut
Kan det inte bara bli bättre?
Verkar inte ha något motstånd kvar i kroppen efter all inre stress...

Inga kommentarer: