torsdag 1 september 2022

Mer än ett halvår har gått.....

Har det hänt nått? Jo då det har det... och ändå inte känns det som. 

Året rullar på... 
Fick komma på lite arbetsträning som fick avbrytas. Känns lika tröstlöst som vanligt när Arbetsförmedlingen inte lyssnar. När jag inte får rätt förutsättningar för att fixa det. Jo på rätt plats, med rätt förståelse, så skulle saker och ting kunna flyta. Å så känner man sig så jäkla värdelös när det inte funkar.
Nu är jag hos ett externt företag (typ coachning) som AF har kontakt med som ska hitta en ny plats åt mig. Fick en jättebra handledare. I förrgår fick jag reda på att jag behöver byta... Slå mig hårt i huvudet! Förra gången (på annat företag) bidde det inge bra. Ja, ja....

Inte fotat mycket, inte pysslat nått (allt ligger fortfarande i lådor och behöver sorteras), skrivit lite brev och kort, måendet går mycket upp och ner (både fysiskt och psykiskt).

Första höstmånaden....
Idag sa jag fixa aktivitetsrapporten till AF och ansöka om pengar hos FK. Viktiga saker varje månad!
Jag ska gå ner till stan och gå på föreläsning. Måndagar och onsdagar är det på plats hos "coachföretaget". Den här veckan vart det flyttat. Lite blåsig, men en solig dag idag så det blir en skön promenad.
Sen vet jag vad jag kan roa mig med när jag kommer hem :-D
I några dagar har jag haft golvbyte i vardagsrummet. Dom tog inte bort all parkett utan har sågat bort det som var svajigt. Sen har dom stadgat upp med spackel/cement-ish och lagt nytt ovanpå. Det är jättefint nu! Men med allt sågande, kånkandes vatten och blandat cement så ser lägenheten ut där efter. I helgen hoppas jag ungarna kan komma och hjälpa mig flytta in möblerna igen.

 

Inga kommentarer: