Hört talas om ketchupeffekten?
Det är halva mitt liv och nu ska jag börja om. Börja om med en 13-åring bredvid mig.
Han köpte ju en ny bil för arvet att han fick förra året. Så han fixar att pendla till jobbet. Kontraktet skrevs på här för ett litet tag sedan. Planerad flytt i början av augusti.
Jag kommer att jobba 4h/dag. Pendla, med buss, tåg, tunnelbana eller tvärbanan ca 3h/dag. Orolig för hur värken ska klara av allt pendlande. När jag pendlade till Hammarby Sjöstad, för ca 2 år sedan, gav både kropp och psyke upp. Nu var den tjänsten och chefen inte så himla lyckad. Jag hoppas så att det här ska funka!
Det är fan i mig inte lätt när man tillhör bottenskiktet ekonomiskt i samhället.
Bara allt blir bra för lillskiten! ♥
Den "lilla" som börjar sjuan i augusti. Det barnet som återigen ska gå igenom förändringar med klass och lärare i sitt diagnosland.
Det går inge bra för skolan.... Se inlägg här KLICKA
Jag önskar så att dom få lärare Fredrik kände förtroende för skulle ha kunnat jobba vidare med honom.
Vi funderar nu på alternativet att flytta honom till den skolan som ligger dit Per flyttar. Vi bollar lite till här under sommarlovet.

























