söndag 29 april 2007

Nyss in kommen...

Jag har precis kommit innan för dörren.
En trött och hungrig unge och själv är jag stelfrusen.
Jag har varit utelåst i två timmar!
Gissa om jag är glad! :-(
Per var fortfarande i Nynäshamn när jag lämnade ett meddelande till honom. Det kunde jag tack vare att jag fick låna en grannes telefon. Telefonsvaren gick in och jag tänkte då hör han det snart... Efter 45 min fick jag låna en annan grannes telefon. Då svarade Per och fattade inte vad jag pratatde om! Nu två timmar senare har ännu inte det första meddelandet kommit fram ens! Tack så jävla mycket Telia!!!

I tunna sommar byxor och barfota slank dörren igen i ett korsdrag när jag skulle lämna över leksaker till Fredrik. Jag hade haft det jätte skönt ute om det hade varit ca 5 grader varmare...

4 kommentarer:

fanny sa...

Nämen stackars dig. det är INTE skoj att bli utlåst... har lyckats med det själv när min väska blev stulen, då var Harald i Bjursås och åkte skidor och kom inte hem förrän på kvällen. Jag satt i trapphuset i 5 timmar, skiiiitskoj... allt låg ju i väskan, nycklar, filofax med adressen och telefon...

Karabara sa...

Hi hi hi, visst är det kul att bli utelåst... Bara det inte händer en själv *ler*

Jag är glad att det löste sig till sist!
KramKarin

Anonym sa...

Ja, själv fick jag köra så gott det nu bara gick mellan Nynäshamn och Södertälje.
Undrar just om det är vanligt med snabba transporter där emellan för man har gödslat med fartkameror...*s*
Fast som den gubbe jag är så gubbkör jag ju ändå... Så det är ingen fara.
Sen kunde jag ju inte mer än le lite när man möts av ett åskmoln utanför porten...*s*
Puss på dig sötnos. Hopps du har blivit lite varmare nu...

Anonym sa...

FY sjutton! Du har nog varit med om höjden av otur tror jag...Stackare!
jah..va gör man?..kunde inte grannarna låtit dej stanna hos dem? för även om man inte känner varandra så vill man ju inte att någon fryser häcken av sej! Jag hade åtminstone lånat ut ett par strumpor/skor eller låtit dej sitta å vänta i ex tamburen.
MÅ gott å tack för ett gulligt inlägg på min blogg =)
Kram Petra