onsdag 25 april 2007

Onsdag kväll

Frågan är vem som är tröttast? Jag eller Fredrik (sonen på 5 år)? Vi har varit och shoppat lite lättare gympaskor och sandaler nu efter dagis. Hittade ett par piratbyxor/knickers eller vad det nu heter. Känns skönt att skorna är avklarade nu när värmen verkar hålla i sig ett tag.
Själv får jag nog hålla till godo med det som finns här i skoskåpet. Jag vart i och för sig kär i ett par svart/vita skor. Men, nej!

Jag har några underbara bekantingar som jag fått via datans värld. Ganska konstigt tycker många av dom människorna som inte håller till så mycket vid datorn. Men det tycker inte jag. En del har jag träffat på riktigt och fått sån underbar kontakt med. En del har jag aldrig fått förmånen at träffa, men kontakten är fin i alla fall.
Idag gjorde sig två av mina vänner påminda via posten och gladde min dag. Den ena är en vän jag träffat flera gånger och fått en otroligt fin kontakt med. Tyvärr bor vi på varsin sida om Sthlm och båda en bra bit därifrån. Men vi tar våra små träffar då och då. Idag har hon skickat SMS och ett litet brev till mig. Jätte kul! Å du om du läser det här... Jag ska svara!
Det andra som kom var en fin liten ATC (Artistic Trading Card) från en vän som jag aldrig har träffat. Jag skulle så hjärtans gärna vilja det. Man får se hur livet går och om det kan hända. Tack snälla du för den jätte fina damen som kom! Den värmde ska du veta.

Utmaningen som Per gav mig? Vad har hänt med den? Jo då, den ligger på pysselbordet! :-P Jag har den helt klar i huvudet, men jag måste kolla på två papper på Skapa Hobby imorgon. Jag har hur mycket papper som helst, men aldrig det rätta. Känns I-landsproblemet igen? Sen har jag upptäckt att jag har nog köpt fel färger på den cardstock jag har... :-\ Men som sagt var LOn är på g.

Imorgon ska jag, som jag sa, in till Skapa Hobby. Ska lämna tillbaks nyckeln sen jag jobbade i lördags. Lämna några stämplar som Fanny vill låna och sen kolla in vita och svarta cardstock.
På em. har jag terapin på St. Göran. Vi hade gruppen i måndags och då hade dom andra lämnat återbud. Så det slutade med att jag fick en sesion själv med teurapeuten! :-) Otroligt givande och det gav många tankeställare, men oj vad kämpigt. Det finns en hel del sorgligt där bak helt klart... Det är nog bara tre gånger kvar nu på terapin sen vet jag inte överhuvudtaget vad som kommer att hända från Smärtklinkens sida. Ska få svar på en höft röntgen i slutet av maj. That's it!

Nu ställer jag in för kvällen och säger tack och godnatt! (Ordspråk från min tid i taxiväxeln)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fiffigt namn du kommit på till bloggen! Önskar att jag kunde få ändan ur och uppdatera min lite. Men det får allt vänta. Har varit hemma en dryg timme efter Ålandsresan.

Marita ~

Anonym sa...

Hej Laila

Skickar över en hälsning från din gamla kurskompis.

Saknar ibland skratten vi hade ihop under tiden på komvux.

Allt bra med mig, skriver ett mail till dig privat så ska jag dela med mig lite nyher vad som hänt i mitt liv.

kram Malin