tisdag 22 april 2008

Balkongdörrarna..

... står vidöppna i alla rummen. Visst är det lite kallt om fötterna. Men det spelar ingen roll när luften för övrigt i rummet är ljummen.
In strömmar också ljuden av fågelkvitter, lite sirener från den stora gatan en bit härifrån och ljudet av Fredriks försök att cykla påhejad av andra barn på gården.
Per och han är nämligen ute för trejde gången i år och försöker. Å precis som förra året så kan han om han inte vore så himla rädd för att ramla. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska lossna i år! Jag längtar så himla mycket efter cykelturer med hela familjen.

Senare ikväll ska vi iväg till tandläkaren. Fredrik har klagat lite över tandvärk. Jag undrar jag om det inte är första hålet som gör sig påminnt. Men å andra sidan är det i såna fall i en tand som är skadad sen den kom ut. Den är lagad provisoriskt just för att den är skörare.

Känner mig låg. Jag vill inte det! Jag vill njuta av dessa underbara dagar. Jag vill vara glad och bara vara. Varför denna jäkla bergådalbana? Vi får se vad det bär hän.

4 kommentarer:

Gisan sa...

Ibland kan det gå lite ner för mig när solen kommer. Innan allt ljus har kommit in och vant kroppen. Jag hoppas verkligen att det är så för dig nu. *håller tummarna* Styrkekramar...

Anonym sa...

Kul att du tittade in hos mig!
Man blir ibland lite låg när våren kommer, det är så mycket som händer överallt & allt som ska göras och hinnas med!
Hoppas pojken din lär sig konsten att cykla! Ha det fint! Kram!

Tussemaja sa...

Våren är bra på att få en att känna sig låg. Varför vet jag inte.
Hoppas cykelinlärningen gick bra!?

Jozebelle sa...

Hoppas att du känner dej bättre snart! *Kramar om*

Snart så cyklar Fredrik ska du se. Här har båda lärt sej inom två och en halv vecka bara så där och det kommer gå bara så där när han är mogen!!! Eller motiverad som i Jozzans fall, hon skulle få en större cykel när hon kunde ykla på två hjul så imorse bestämde honn sej tydligen och se, då kunde hon...Ni får komma på en bra "morot" som lockar så går det suveränt ska ni se!!!!