måndag 22 december 2008

En julevisa

Klicka här
Vill du följa texten så klicka på texten "mer info" på höger sidan om videon


Fredrik och hans tankar....
Kan man annat än bli varm i hjärtat!?
Jag har just, hostigt, läst mig igenom en godnattsaga för honom.
Reser mig mödosamt upp från sängen för den rituella kramen, pussen och näsbufflingen.
Å så hör man....
"- Mamma, jag ska prata med Gud så att du blir frisk till julen"

Öhhhh? :-o
Vi har ingen gudstro i det här hemmet. Han har frågat väldigt mycket om Gud och Jesus ett tag nu. Jag har svarat så gott jag kan och vet.
Orden gjorde i alla fall mig väldigt varm i hjärtat! ♥
Visst, hjärtat, får du gärna be... Jag vill inget hellre än att bli frisk!

2 kommentarer:

nitanpyssel sa...

De får höra en del i skolan och då kommer frågorna hemma. Det var en väldigt omtänksam önskan till hans allt. Ha en underbart trevlig jul med god mat och vila. Vi ses på det nya året tjing tjing från nitan

Lallis - liv och leverne sa...

Laila..vilken go önskan.
Ett tag var det , det enda min dotter önskade när hon såg en stjärna falla.
Att jag skulle slippa min kroniska värk. Det värmer ju ända in i mamma-hjärtat:)
Och du;
En riktigt go och härlig Jul önskar jag dig.
Kram från Laila