lördag 27 december 2008

Utsläppt!

Idag har jag varit ute för första gången på en vecka! Vilken känsla! Dessutom när det har varit sol ute också. Det är verkligen inte illa!
Jag gick ut genom porten, tog ett djupt andetag, drog in den småkyliga luften och börja hosta som en galning. Ja, ja , man är ju inte helt tipp topp än. ;-)

I sällskap hade jag sjörövarkapten Fredrik från fartyget den Döda Delfinen. Jo, fint sällskap hade man. Vi gick hela vägen ner till stan och höll utkik efter hemliga agenter. Bussarna var fulla med dom. Dom hade klätt ut sig till kråkor som kraxa. Lita aldrig på en söt bäbis i en barnvagn! Kan vara en utklädd agent! För att inte tala om hundarna.... Dom kan sniffa sig på oss sjörövare! Vi hade fullt upp med att skydda oss.

Men sen hände en grej som gjorde sjörövarkaptenens em.
Inne på Åhlens stod vi och tissla och tassla. Å så kom det två poliser! :-o
Fredrik viskar oroligt till mig
- Men vi är ju pirater!
Jag: -Men vi säger inget till poliserna om det!
Poliskvinnan
som hört att vi viskat nått
- Vad viskar ni om här då? med lite låtsas barsk stämma
Jag: - Vi leker sjörövare. Får man det för polisen?
Polisen står och tänker en liten stund tittandes mellan Fredrik och mig
- Okej då! Men bara för att det är lördag!
Jag till Fredrik
- Ja men så kan vi leka det idag så leker vi nått annat imorgon. (Som i och för sig skulle vara otroligt glad över att få slippa den här leken ett tag nu... )
Fredrik högt till polisen
-Men det gäller bara i affärer va?
Då var poliskvinnan på väg bort med ett glatt leende och en tumme upp till Fredrik.

Tack till er poliser i Södertälje som brytt er om Fredrik ( och förmodligen andra barn också) i sju år snart! :-)
Ni säger hej, ni pratar, ni vinkar och t.o.m. satt på sirenen för hans skull. Minen då lär jag aldrig glömma på honom. :-D

12 kommentarer:

Gisan sa...

Så underbart sätt att bemöta ett kreativt och lekande barn :-) Kramar...

nitanpyssel sa...

Kul med poliser som kan vara på barns nivå, de blir så otroligt imponerade av poliser och om de dessutom säger något så är dagen gjord. Skönt att du känner dig bättre och att du tar dig ut. Du måste vara kvar på Skapa annars har de ingen som skrattar så klingande. Ha det gott! näsa år blir bättre.......

Ejris sa...

önskar fint fotoväder nu så man kan va ute o ha kul en stund=)
God fortsättning

Elisabeth sa...

Kanske hade inte den djupa skräcken för poliser funnits där om man hade blivit bemött på samma sätt som ni blev!
Min morbror var polis... högröstad och sträng!
Hu, vad jag var rädd för honom!

Hoppas din snuva börjat gå åt rätt håll nu... måste ha varit bara så trist att vara sjuk under julhelgen!!

Varm kram... till er allesammans!

Anonym sa...

Kul med människor som engagerar sig i andra och är trevliga och öppna. Inte varje dag man stöter på sånna!

Annica H sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Tänk om man fick ha fler sådana, oftare? Va kul man skulle ha! :)

Lallis - liv och leverne sa...

Det var ju ett fint sätt av poliserna:)
Skönt att komma ut också när man inte har mått så bra.
Och du, Laila.
Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig. Om vi inte hörs innan. Men det gör jag ju i och för sig ändå. Önskar dig det. *ler*
Kram Lallis

Anna sa...

Härligt att du är på bättringsvägen och att du och Fredrik kunde ger er ut på en kreativ och fantasikrik promenad. Så roligt att läsa om! :-)

Underbart med poliser med barnasinnet och fantasin i behåll! :-)

Jag önskar Dig och familjen ett berikande och fantastiskt Gott Nytt År!

Kram
Anna

Gisan sa...

Gott Nytt År önskar jag Dig! Kramar...

Mindi sa...

*** GOTT NYTT ÅR!!! ***

Stor kram från
M i n d i
=^..^=

Miapuh sa...

GOTT NYTT ÅR
kramis o krya på dig

Tussemaja sa...

Härligt att du äntligen kom utanför dörren! Toppen för barn (och andra) att poliserna kan vara mänskliga och uppmuntra barn.