måndag 15 mars 2010

Hur man impar på en 8-åring

Fredrik har en special bok som han läser i i skolan under svenskan.
Den är svårläst (för att vara en ettagluttare!) och handlar om naturen i Sverige.
Fredrik älskar den!
Tack fröken för att du fångat upp hans intresse både med läsning och naturen!

Just nu sitter han och övar på kapitlet som handlar om Halland och Bockstensmannen.
"-Mamma! Jag måste bara Googla!" (Förresten... Vadå barn av sin tid?)
"-Du ska läsa läxan!"
"-Ja men jag måste bara kolla in den där Bockstenmannen."
"- Jaså läser du om Halland?", frågar jag.
Fredrik kommer ut i köket och ser ut som ett stort ?
"-Hur visste du det?
Å så berättar jag det lilla jag nu kommer ihåg....
Fredrik tittar och läser lite på Googles länkar och läser sen färdigt kapitlet i sin bok.
Han kommer snart travandes ut i köket igen.
"- Laila vad du kan! :-o Det du berättade stämde ju!

3 kommentarer:

Moster Ma sa...

Åh så ljuvligt!

Anonym sa...

Psssst: Nu är det inte långt kvar tills du får veta vem du ska vara påskhare till!!

För du ska väl fortfarande vara med?

Kram ScrapLinda

Sollan sa...

Underbart! Anton fastnade också på Bockstensmannen när vi läste om det. Kanske vi skulle hälsa på hos honom?? ;P