onsdag 26 januari 2011

Det jag köpte igår

Fredrik och jag var rörande överens om att den här blomman var så ful att den var ball. Sen tyckte jag själv att den verkade lite spännande. Kan inte minnas att jag hört talas om den förut...
Pinnlilja
Sen har jag i många år varit sugen på den här. Nu står det en i fönstret!
Arabiskt kaffe
Sen gör vi ett nytt försök med den här. Vi har haft den flera gånger förut, men inte lyckats. Men Fredrik gillar den så skarpt! På´t igen! ;-)
Venusflugfälla
Det var en del av det vi köpte.

När jag ändå var inne i skåpet och rota efter krukor så passa jag på att plantera om en annan liten kaktus från mamma. Eller rättare sagt... Den var stor, men jag bröt av en av ungarna.
Sen satte jag den i en av mammas krukor som jag bara älskar! Jag har två av dessa. Violer... som både mamma och jag älskar  ♥

2 kommentarer:

4U2 sa...

Många kaktusar har blivit en hos oss. Vi tröttnade eller så dog de bara ...

Therese sa...

Vilka fräcka å annorlunda blommor å trendig är du med, kaktusar å annorlunda blommor är visst en av årets stora trender ;-) KRAM