tisdag 25 januari 2011

Vardagsrumsfönstret

Under hösten och vintern så har jag mått väldigt psykiskt dåligt efter mammas död och saker runt Fredrik.
När jag mår dåligt mår blommorna i det här huset dåligt också. :-\
Jag har faktiskt slängt flera stycken för jag inser att jag inte kan rädda dom längre.
Nu när våren inte känns lika avlägsen längre så rycker det lite i blomtarmen. Jag undrar jag om det inte är dags att investera i lite nytt?
Har jag vackra blommor och grönt att titta på så brukar jag dessutom må bättre också. Hur är det med er?

I köksfönstret där emot står orkidéerna med nya knoppar! ♥

3 kommentarer:

4U2 sa...

Blommor gör mig alltid lite gladare!

desperat hemmafru sa...

Jag känner så väl igen mig. Och blommorna... Därför har jag i perioder bara odlat suckulenter. Men jag tror nog att det är dags att skaffa nya glada växter - just precis när man börjar tänka på det. Så spring iväg och köp lite härliga krukväxter igen. De kommer att göra små underverk. Jag lovar!

Anonym sa...

Å Laila, ut med det gamla och in med det nya! Snart skiner solen både ute och inne. KRAM!