måndag 3 januari 2011

Hann liksom inte med

Fredrik och jag höll på med lite allmänt skrofsmojs här hemma.
Sen ringde en kompis till honom. Swosch sa det så var han borta med vinden! :-o
Å här sitter jag alldeles ensam... För Per han jobbar em den här veckan och kommer hem först i natt.

Så vad ska jag hitta på då? Tja..

  • ... man kan gå in i duschen och göra sig vacker
  • ... man kan diska
  • ... man kan sätta på bra musik och se om städtarmen börjar röra på sig
  • ... man kan ta tag i någon av mammas alla lådor
  • ... man kan fortsätta att pyssla ihop en av flaskorna till brorsan
  • ... man kan klura på tackkorten efter mammas begravning
  • ... man kan städa i röran i kära sonens krigszon (hans rum)
  • ... man kan planera vad man ska ha till middag
  • ... man kan ta tag i det där dataprojektet
  • ... man kan också bara vara och njuta av tystnaden
Man kan en himla massa. Vilken tur att jag inte är man då utan är en kvinna! :-P

3 kommentarer:

anne sa...

Musik och sedan dansar du-det blir perfekt!

Maria sa...

Är jag hemma är jag aldrig sysslolös. Önskar ibland att jag var det. Så din sista punkt låter som den allra skönaste...

Susanne sa...

Njuta av tystnaden är ingen dum grej! Underskattad syssla! :-)