onsdag 16 mars 2011

Det gör ont!

Under min livstid har jag fått varit med om historiska saker.
Berlinmurens fall
Nelson Mandela
Olof Palme
Diskoteksbranden
Estonias förlisning
World Trade Center
Anna Lindh
Å sen allt nu som händer i Japan.


Jag tycker om den här bilden som Greg har gjort. Den är tragisk, ja. Men den är så talande i sin enkelhet just nu. Klicka på bilden så du ser alla detaljer ordentligt.
Hjälp Japan!
Glöm inte att hjälpa till den här gången! Vi svenskar brukar vara hjälpsamma vid svåra katastrofer. Låt oss visa den nu med

3 kommentarer:

nitanpyssel sa...

Det bilden blev verkligen en symbol en väldigt talande bild. Ja! tänk att man har fått vara med om dessa händelser. Ha en otroligt bra dag Laila och sola snoken en stund om du får tid. Kram Anita

Ellinor sa...

Sv: Ja precis, man ska inte glömma bort Japan, de är stolta Japanerna och kan mycket själva. Men även om man är stark och stolt så måste man ibland få hjälp.
Ser att du är från Sötälje, det är jag med, även om jag nu har flyttat, men jag är uppvuxen där. Vart i tälje bor du?

Pia sa...

Ja, det är otäcka historiska händelser, bara under vår livstid. Vi får inte glömma tsunamin i Thailand.
Jag är månadsgivare för Läkare utan gränser och har skänt en extra slant till dem nu iom Japan. Jag tycker att de är en bra organisation. De hjälper där hjälpen behövs!
Kram!